Nie da się ukryć iż gry w dzisiejszych czasach stanowią coraz większą część przemysłu rozrywkowego. Zawsze były bardzo popularne, już od czasów pierwszych konsol i słynnej gry Pac-Man, czy nawet już jeszcze bardziej zamierzchłych Tetrisa albo Ponga, jednak dopiero w naszych czasach naprawdę branża ta nabrała prawdziwego rozmachu: obecnie nikogo nie dziwi już iż gry mają budżety znacznie wyższe niż wiele wysokobudżetowych filmów, a jednocześnie również i ich zyski przebijają wielokrotnie zyski nawet najbardziej dochodowych filmów.
Oczywiście mowa w tym wypadku jest o tych najbardziej topowych grach, w których jasne jest iż są skierowane do masowego klienta. Szczególnie w cenie są gry multiplayer, bowiem jest to doskonałe rozwiązanie dla producenta: nie tylko otrzymuje on sporą sumę za sam zakup gry ale także później gracze muszą płacić comiesięczne „myto” tak by móc wciąż aktywować swoje konto.
Dobrym przykładem jest World of Warcraft, multiplayerowa gra która zdecydowanie słusznie nazywana jest prawdziwą maszynką do robienia pieniędzy, bowiem ogromne sumy zarobiła już na samym starcie przy zakupie a jednocześnie są miliony graczy którzy co miesiąc wpłacają daną sumę – obrazując ten schemat widać o ile większy finansowy potencjał ma branża gier, szczególnie multiplayer, niż filmów, gdzie płacimy tylko raz za bilet. Nie można więc nie powiedzieć iż to właśnie gry komputerowe są przyszłością branży rozrywkowej.